כפר יהודי חדש נולד סמוך לקייב

    שלמה בן יוסף 1 Comment on כפר יהודי חדש נולד סמוך לקייב
    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרחוק מזרקורי התקשורת עמלו בחודשים האחרונים הקהילה היהודית ובעיקר רבה הראשי של אוקראינה הרב משה אסמן על הקמת כפר יהודי חדש סמוך לקייב, בשם אנאטווקה. מיקום הכפר עצמו גם הוא סוג של סגירת מעגל יהודי. מתברר כי בסמוך לכפר, נמצא קברו של הצדיק רבי מרדכי מצ'רנוביל זצ"ל.

    ביום שלישי הבא יתקיים טקס חנוכת הרשמי של הכפר החדש. בשלב הראשון ישוכנו בכפר כמאה פליטים יהודים ובהמשך ישוכנו במקום עוד כמה מאות פליטים יהודים. על פי הערכות עלות הקמת הכפר נאמדת במאות אלפי דולרים, מרבית הכסף מתרומות.

    יצוין כי מאז תחילת העימות הצבאי באוקראינה בשנת – 2014, על פי הערכות יש כמיליון פליטים ממזרח המדינה, ביניהם גם כמה אלפי פליטים יהודים. מרביתם מגיעים מאזור דונסק ולונסק, שנכבשו על ידי הכוחות הפרו רוסים. אותם יהודים איבדו את בתיהם ורכושם ולמעשה הפכו פליטים.

    ממשלת אוקראינה נמצאת במשבר כלכלי בשל המלחמה המתמשכת ולא יכלה לסייע לאותם פליטים. ביניהם גם מבוגרים וילדים הזקוקים לטיפולים, שאינם יכולים לקבל בשל המצב. לאור זאת, הקהילה היהודית באוקראינה ובעיקר הרב הראשי הרב משה אסמן לקחו על עצמם הטיפול בפליטים היהודים.

    במטרה לבנות עבורם בית קבוע מחוץ לקייב, הקהילה היהודית רכשה חלקת קרקע סמוך לעיר, בכפר אנאטווקה. חודשיים בלבד לאחר שרכשו את הקרקע החלו העבודות במקום, שהתנהלו בקצב מהיר במיוחד. התוצאה- כפר יהודי חדש הכולל בתים, בית כנסת, בתי ספר ומרכז קהילתי. הבניינים עצמם נבנו מעץ במטרה לשחזר את הכפר העתיק שפעל באנטווקה.

    בתחילת ספטמבר, כאמור, ראשוני משפחות הפליטים ייכנסו לכפר המחודש.

    בשלב הראשון הוקם עבורם בניין לשהייה לתקופה קצרה ובהמשך ייבנו גם בית כנסת, מקווה, 'חיידר' לילדים, בית ספר לבנים ובנות, כולל מעון יום; בתי קבע; בית יתומים עבור הילדים שאיבדו את הוריהם במלחמה ובית אבות ליהודים המבוגרים .

    הרב אסמן הביע שמחה כי הם הצליחו לעמוד ביעד שהציבו לעצמם, לשכן את ראשוני הפליטים בכפר החדש בתחילת חודש ספטמבר וכי כבר בימים הקרובים ייחלו המשך העבודות במקום בקצב מואץ.

    הרב אסמן

    הרב אסמן 1.

    כפר 1

    כפר 2.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שנה וחצי נמשכת המלחמה בין אוקראינים לרוסים, והעולם לא יכול לעצור אותה!